Blogmas, dzień 4 - DIY - gipsowe ozdoby choinkowe


Witam moi kochani!

Dziś chciałbym zaprosić was na mały tutorial - jest to bardzo proste malowanie gipsowych figurek, które są ozdobami choinkowymi, ale mogą być też idealnym dodatkiem do prezentów.

Co będzie nam potrzebne:

Gipsowe figurki - są dwa sposoby na pozyskanie ich - tańszy, oraz droższy.

Tańszy - gotowe figurki można zakupić np. na aukcjach, lub w hurtowniach

Droższy - więcej zabawy, większe koszta. Musimy wtedy zakupić kilkanaście forem (różne wzory) do figurek, ok. 25zł za formę, do tego dochodzi jeszcze cena gipsu, a przede wszystkim należy mieć na to dużo wolnego czasu.



Pędzle do malowania - ja mam akurat zeszłoroczny zestaw, prawdopodobnie pochodzący z IKEA.
Praktycznie używałem tylko jednego pędzelka, najcieńszego - najlepiej jest się nim dostać w niektóre miejsca.







Farby akrylowe - jakby nie patrzeć, to i plakatówką się da pomalować figurki, ale niestety wtedy kolory nie są, aż takie fajne - ozdoby wtedy też tracą ten swój specyficzny blask. Ja osobiście uwielbiam używać tych farb ze zdjęcia, ich konsystencja do mnie przemawia - bardzo "lekko" się nimi maluje - koszt opakowania to jedyne 19,99 (bodajże Lidl)








Figurki można też wykończyć na kilka innych sposobów, np. przy użyciu złotolu (Dziękuję za pomysł - Świat Zabaw Filipa) - mam też kilkanaście figurek właśnie nim pomalowanych, niestety nie uchwyciłem ich na fotografiach, ponieważ jeszcze schną.

Po wyschnięciu figurki należy pomalować lakierem - ja akurat używam dwóch, zwykłego bezbarwnego do paznokci, oraz lakieru do wnętrz w puszce, który można zakupić w Bricomarche,

Efekt końcowy:




Share this:

CONVERSATION

0 komentarze:

Prześlij komentarz

Archiwum bloga